
Bryan Adams lå ennå på topp i Norge med sin Please Forgive Me, da All For Love ble utgitt. Og hadde det ikke vært for Aerosmith ⟶ , hadde han også overtatt listetoppen etter seg selv.
Deres Cryin’ lurte seg nemlig inn en enslig uke på topp mellom Adams’ to låter.
All for Love var skreddersydd til å bli en stor suksess, noe den også ble. Sammensetningen av Adams, Rod Stewart og Sting hadde i alle fall i USA skapt overskrifter allerede før låten ble utgitt.
Balladen var tittelmelodien fra filmen De tre musketerer, frontet av navn som Charlie Sheen og Keifer Sutherland. Låten ble adskillig bedre mottatt enn selve filmen, som slett ikke ble den suksessen man hadde forespeilet seg.
Som fra Robin Hood i 1991, skrev Michael Kamen filmmusikken. Og han var også denne gangen involvert også i selve låten, der Adams og produsent «Mutt» Lange også fortsatte samarbeidet. Rod Stewart og Sting hadde ingen roller i låtskrivingen.
Bryan Adams var på denne tiden på høyden av karrieren, og skulle et par-tre år senere ta noen rare karrierevalg. Det var ikke slutt på store låter fra Adams, og i 1995 var han tilbake med nok en filmrelatert ballade i Have You Ever Really Loved a Woman. Men All for Love ble hans siste nummer 1 i Norge.
Rod Stewart hadde nettopp kommet seg gjennom en helomvending i karrieren, og hadde hatt stor suksess med sine første utgivelser i det nye tiåret. I Norge hadde spesielt hans album Vagabond Heart fra 1990 blitt svært godt mottatt, og utenfor våre grenser ble hans tolkning av Van Morrisons Have I Told You Lately en fin suksess både i USA og Storbritannia.
Stewart mistet deretter noe av av fotfestet i Norge, og også dels hos britene selv. På det amerikanske markedet fant han deretter ut å grave i «The Great American Songbook». En serie på fem album som skulle selge i millioner i USA. Rod Stewart gikk over til å bli en slags godt voksen entertainer, som det amerikanske publikumet elsket.
Da han fra 2010 forsøkte å få selve popkarrieren på fote igjen, forsvant han litt i USA. Men fikk desto mer oppmerksomhet hjemme i Storbritannia.
Sting hadde siden oppløsningen av The Police ⟶ bygget seg opp en karriere som politisk engasjert artist, som aldri var engstelig for å inkludere engasjementet i sine utgivelser. Han hadde en egen evne til å kombinere det melodiøse med ofte uventede krumspring i låter og album, og frem til midten av 90-tallet var albumene hans ofte blant de mest påventede utgivelsene av året – når disse ble utgitt.
Han var ingen singleartist, selv om låter som Russians (1985) og If I Ever Lose My Faith in You (1992) fikk solid spilletid på radioer og gjorde det riktig så bra på enkelte salgslister.
Fra om lag 1999 stagnerte vel den største karrieren for Sting, og han opplevde å få en god del kritikk for enkelte overeksponeringer av hans stadige samfunnskritiske engasjementer.
Han har fortsatt å gi ut album i flere sjangre like til i dag, selv om han vel i dag ikke har like mye relevans som på 80- og 90-tallet.
All for Love ble på en måte med sine seks uker på topp i Norge noe toneangivende for 1994. Den var nemlig slette ikke den siste store, og noe klassiske, radioballaden av året.
BRYAN ADAMS, ROD STEWART, STING
All for Love
(Bryan Adams/Robert John «Mutt» Lange/Michael Kamen)
1993 A&M
Produsert av Bryan Adams og Robert John «Mutt «Lange)
Utgitt på soundtracket til The Three Musketeers



